انبار ورق گالوانیزه
پیش بینی وضعیت بازار آهن آلات در سال ۹۸
آوریل 26, 2019
تیرآهن
بررسی رابطه دلار با قیمت آهن آلات
می 5, 2019
انبار ورق گالوانیزه
پیش بینی وضعیت بازار آهن آلات در سال ۹۸
آوریل 26, 2019
تیرآهن
بررسی رابطه دلار با قیمت آهن آلات
می 5, 2019

معرفی مهمترین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه

ورق سیاه

یکی از انواع محصولات فولادی، ورق ها هستند که با استفاده از دو تکنولوژی به نام های نورد گرم و نورد سرد تولید می شوند که به ورق های تولیدی توسط فرایند نورد سرد، ورق روغنی و به ورق های تولید شده توسط فرایند نورد گرم ، ورق سیاه می گویند که یکی از پر کاربرد ترین نوع ورق ها در صنعت است. در این نوشتار مهمترین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه را معرفی می کنیم.

رول ورق سیاه

ورق سیاه که همان نورد گرم نیز گفته می شود، در دو نوع کلاس معمولی و صنعتی عرضه می شود که نوع معمولی آن استاندارد ST37 و نوع صنعتی آن استاندارد ST52 می باشد. معمولا دو نوع فولاد ۳۶A و ۱۰۱۱A مواد اولیه ورق سیاه هستند که مدل اول قابلیت جوشکاری بهتری دارد و مدل دوم دارای استحکام بیشتری است.

این ورق نسبت به ورق نورد سرد یا همان ورق روغنی، رنگ پذیری بهتری دارد. ورق سیاه یا همان نورد گرم بر خلاف نورد سرد ضخامت کمتری داشته و استحکام بالاتری دارد. این ورق به صورت مستقیم از شمش ورق و گندله تولید می شود. این ورق ها از ضخامت ۱٫۵ تا ۲۰۰ میلی متر وجود دارند و در صنایع مختلفی از جمله تانکر سازی، ساختمان سازی، خودرو سازی، کشتی سازی و صنایع بزرگ دیگری کاربرد دارند. از مهمترین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه می توان به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه فولاد کاویان، کارخانه فولاد اکسین اهواز و مجتمع فولاد گیلان اشاره کرد. علاوه بر این شرکت ها که وظیفه تولید داخل را بر عهده دارند ورق سیاه وارداتی نیز از کشور های روسیه، چین، کره جنوبی و اوکراین نیز در بازار ایران وجود دارد.

مهمترین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه

* کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

مهمترین کارخانه از کارخانه های تولید کننده ورق سیاه، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است که بزرگترین مجتمع صنعتی کشور می باشد و سالانه در حدود ۴ میلیون تن محصولات فولادی تولید می کند. این شرکت تنها کارخانه فولاد سازی در کشور است که هم شمش ورق و هم تبدیل آن به ورق را انجام می دهد. این شرکت توانسته است در طی فعالیت خود جوایز بسیاری را هم در حوزه تولید و هم در حوزه کیفیت در سطح ملی و منطقه ای بدست آورد. ضخامت های ورق سیاه این کارخانه از ۱٫۲ تا ۱۶ میلی متر می باشند که بیشترین تولید آن در ضخامت های ۲ تا ۵ میلی متر است. عرض این محصول ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر می باشد.

آدرس سایت : https://www.msc.ir


* کارخانه فولاد کاویان

یکی از صنایع مهم کشور است که به صورت تخصصی در حوزه نورد کار می کند که در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد ولی در سال ۱۳۶۴ به بهره برداری رسید. این کارخانه اولین تولید کننده ورق های فولادی سنگین در ایران است. ظرفیت این شرکت میزان ۸۴۰ هزار تن ورق در سال است. عرض ورق های این شرکت از ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر و از ضخامت های ۸ تا ۲۰ میلی متر و گاهی بالاتر است.

آدرس سایت : http://kaaviansteel.com/fa


* کارخانه فولاد اکسین اهواز

یکی دیگر از کارخانه های تولید ورق سیاه، شرکت فولاد اکسین اهواز است که با هدف تولید انواع ورق های مختلف و مخازن ذخیره سازی محصولات نفتی در سال ۱۳۸۸ و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا افتتاح شد. ظرفیت تولید این شرکت میزان یک میلیون تن در سال است. ورق های تولید شده این شرکت با عرضی غالبا ۲۰۰۰ میلی متر و با ضخامت های ۶ به بالا است. ورق های این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

آدرس سایت : http://oxinsteel.ir


* مجتمع فولاد گیلان

آخرین مورد از کارخانه های تولید ورق سیاه که در این نوشتار مورد معرفی قرار می گیرد، مجتمع فولاد گیلان است که این شرکت اولین و بزرگترین کارخانه نورد کشور است که در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد. ظرفیت فعلی این شرکت ۲٫۵ میلیون تن نورد گرم و ۵۰۰ هزار تن نورد سرد در سال است. زمینه هایی که این شرکت بیشتر در آن ها فعالیت می کند حوزه های مهمی از جمله خودرو، ساختمان و لوله سازی است. ورق سیاه تولیدی این شرکت در ضخامت های ۲ تا ۴۰ میلی متر و در عرض های ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تولید می شود.

آدرس سایت : http://ferrogilan.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هجده =