رول ورق گالوانیزه
آشنایی با مصارف و کاربردهای ورق گالوانیزه
می 14, 2019
رول ورق گالوانیزه
مهمترین ویژگی ها و مزایای ورق گالوانیزه
جولای 18, 2019
رول ورق گالوانیزه
آشنایی با مصارف و کاربردهای ورق گالوانیزه
می 14, 2019
رول ورق گالوانیزه
مهمترین ویژگی ها و مزایای ورق گالوانیزه
جولای 18, 2019

بررسی تفاوت ورق فابریک و ورق رول فرم یا برش خورده

ورق های فلزی تولید شده به دو صورت رول فرم و فابریک به بازار عرضه می شوند. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که تفاوت بین این دو صورت از ورق های فلزی چیست؟

برخی ورق های فلزی با طول و عرض مشخص و استاندارد در کارخانه تولید و برای عرضه به بازار آماده می شوند، که این نوع ورق را ورق فابریک می نامند. ابعاد ورق فابریک دقیق بوده و سطح ورق صاف(بدون باد) و فاقد شکستگی است. به عنوان مثال ورق روغنی فابریک، ورق گالوانیزه فابریک و ورق استیل در دو سایز استاندارد ۲٫۵*۱٫۲۵ متر و ۲*۱ متر به بازار عرضه می شوند. ورق سیاه فابریک با ضخامت بیش از ۳ میلیمتر با ابعاد ۶*۱٫۵ متر، و با ضخامت بیش از ۲۰ میلیمتر در ابعاد ۶*۲ متر در بازار یافت می شود.

ورق های فلزی که به صورت رول فرم تولید می شوند، عرض های معین و استاندارد دارند اما طول آن ها برش داده نمی شود و به صورت کلاف پیچیده می شوند. به این ترتیب مصرف کننده بنا به نیاز خود می تواند ورق را به طول دلخواه برش دهد. البته ورق های رول فرم را می توان به صورت عرضی نیز در اندازه دلخواه برش داد که این روش برش را برش کویل به کویل می نامند. رول ورق گالوانیزه و رول ورق روغنی با عرض های استاندارد ۱ و ۲ متر، و رول ورق سیاه با ضخامت های بالا با عرض ۱٫۵ و ۲ متر در بازار موجود هستند.

استفاده از ورق فابریک بهتر است یا ورق رول فرم؟

در مورد برتری استفاده از ورق فابریک و ورق برش خورده، نوع نیاز مصرف کننده تعیین کننده ارجحیت خواهد بود. بنابراین مصرف کننده بر حسب نیاز و نوع کار خود ورق فابریک یا ورق برش خورده (رول فرم) را انتخاب می کند. اگرچه ورق فابریک دارای ابعاد دقیق تر و سطح صاف و بدون شکستگی است، اما در صورتی که استفاده از ورق فرم نیاز صنعتی یا ساختمانی را برآورده سازد، لازم نیست مصرف کننده با خرید ورق فابریک سبب بالا رفتن هزینه ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نوزده =